Överenskommelsen med det amerikanska bolaget, som även äger 49 procent av klubben, går ut på att AEG förvaltar försäljningen av sponsorutrymmet kring Hammarbys evenemang.
Affären ger föreningen ett garantibelopp på 15 miljoner kronor, plus ytterligare pengar som en rörlig del från säsong till säsong. Under 2011 fick Bajen totalt 17,5 miljoner kronor varav 2,5 miljoner avsåg eventförsäljning.
Enligt Stefan Gustavson, ansvarig för försäljning och affärsutveckling på AEG:s dotterbolag Stockholm Globe Arenas, letar man efter en så kallad titelsponsor kontinuerligt.
–Det är viktigt att hitta ett varumärke som fungerar långsiktigt och inte plocka in något bara för att få in intäkter, säger Gustavson till Resume.
När blir det klart med ny titelsponsor?
– Vi har kommit ganska långt i förhandlingarna och i nuläget ser det bra ut inför nästa år. Det kan bli klart tidigare än så, säger Stefan Gustavsson.