Från och med i dag heter IFK Norrköpings hemmaarena inte längre Nya Parken.
Nu är det Östgötaporten som gäller efter att klubben ingått ett femårsavtal med det lokala fastighetsbolaget vid samma namn.
- Vi har skrivit ett långt samarbetsavtal och fastighetsbolagets långsiktighet passar oss som handen i handsken. Dessutom har vi nu fått ett fantastiskt krispigt namn på vår hemmaborg som vi tror skapar både eftertanke och nyfikenhet hos våra supportrar, säger IFK Norrköpings klubbchef Patrik Selin till Fotbollskanalen.
Hur mycket pengar får IFK Norrköping för att ha sålt rättigheten till arenanamnet?
- Jag vill inte gå in på några summor, men det handlar om jättemycket pengar. Det är en av de största affärerna klubben någonsin gjort när det gäller marknadsavdelningen, säger Selin och tillägger:
- IFK Norrköping är en förening som mår lite bättre i dag än för tio år sedan och det har i flera år funnits en ambition att sälja arenanamnet. Därför är det glädjande att vi lyckats göra en bra affär.
Vidare tror och hoppas Selin att Östgötaporten kommer gå väl hem hos klubbens supportrar.
- Efter upprustningen av arenan gick vi över från Norrköpings Idrottspark till Nya Parken. Den övergången tror jag gör våra supportrar mer mottagliga för Östgötaporten som namn och jag tror det blir betydligt fler tummar upp än vad det blir frågetecken.
Östgötaporten rymmer plats för 15 734 åskådare och Norrköpings hemmasnitt låg på 10 296 åskådare under fjolårets guldsäsong.