AIK
Sålda årskort: 17 118 stycken.
Tobias Larsson, kommunikationschef:
"Vi har sålt 17 118 årskort, vilket är rekord för oss och jag gissar att det är svenskt rekord också. Förra året sålde vi 15 704 årskort. Vi hade cirka 14 500 sålda årskort vid samma datum förra året, så en ökning med cirka 18 procent. Vi har ett tak på 18 000 årskort, så vi går mot slutsålt för första gången någonsin".
BK HÄCKEN
Sålda årskort: Cirka 1 100 stycken.
Linn Ohlsson, press och kommunikationsansvarig:
"Vi ligger på cirka 1 100 i nuläget, vilket är precis i linje med förra året. Dock ligger den stora försäljningspeaken framför oss, dels historiskt men också utifrån hur våra kampanjer ligger i år".
DEGERFORS IF
Sålda årskort: En bit över 500 stycken (exklusive partnerårskort).
Timmie Falk, kommunikationschef:
"Det är ovanligt högt för oss. I fjol sålde vi 387 stycken totalt".
DJURGÅRDENS IF
Sålda årskort: 12 500 stycken.
Olle Arnell, pressansvarig:
"Vi har sålt 12 500 säsongskort och landade på 14 000 totalt förra säsongen. Vi ligger ganska exakt i fas med hur det såg ut för ett år sedan".
GAIS
Sålda årskort: 2 052 stycken.
Szofia Jakobsson, kontaktperson media:
"Det är tio procent bättre än vid samma tid förra året".
HALMSTADS BK
Sålda årskort: 1 600 stycken.
Peter Åberg, föreningsadministration:
"Vi har sålt 1 600 seriekort och är marginellt längre fram än förra året vid samma tidpunkt. Störst ökning gör vi bland ståplats ungdom vilket är extra roligt! Seriekortsinnehavare har fram till 31 januari att förnya sin plats på Örjans vall".
HAMMARBY IF
Sålda årskort: 16 000 stycken (taket nått).
Lukas Lundberg, pressansvarig:
"Vi har ju sålt 16 000 säsongskort vilket är vårt tak på herrarna. Vi har en lite högre grad av förnyade kort, men ytterst liten. Så vi är på samma nivå likt förra året. Vi håller på att utvärdera taket och får se hur vi landar till kommande säsonger. Gällande dam så har vi högre andel förnyade än tidigare år och vi startar nyförsäljningen på onsdag den 15 januari och där räknar vi med att vi kommer att ha högre andel sålda säsongskort än förra året".
IF BROMMAPOJKARNA
Sålda årskort: 59 stycken.
Peter Liljegren Appelquist, kommunikation och marknad:
"Vi släppte dem senare förra säsongen, så kan tyvärr inte jämföra så, men vi ligger till som förväntat. Vi vill kunna öka men vi lägger än mer fokus på att öka mängden lösbiljetter för att på så vis bygga lojalitet och i förlängningen fler säsongare".
IF ELFSBORG
Sålda årskort: -
Elfsborg ger uppdatering om årskort under tisdagen.
IFK GÖTEBORG
Sålda årskort: Startar försäljningen i dag, måndag, den 13 januari.
På Blåvitts hemsida står det följande:
"För andra gången någonsin kommer vi att nå maxtaket på 9 000 sålda årskort".
IFK NORRKÖPING
Sålda årskort: Cirka 2 400 stycken.
Erik Johansson, media- och kommunikationsansvarig:
"Cirka 2 100 stycken vid samma tid förra året".
IFK VÄRNAMO
Sålda årskort: 421 stycken.
Axel Sandberg, biljettansvarig:
"Vid samma tidpunkt förra året hade 484 årskort sålts, så det är en minskning med cirka 13 procent. Min gissning till tappet tror jag beror på osäkerheten kring dispensen på Finnvedsvallen, och därav väntar många med att köpa sitt årskort innan slutgiltigt besked har kommit".
IK SIRIUS
Sålda årskort: 1 345 stycken.
Melker Gunillasson-Sevä, biljett- och merchandiseansvarig:
"Den 13/1 2024 hade vi sålt 1 268 stycken. Alltså sex procent ökning från förra året".
MALMÖ FF
Sålda årskort: 13 373 stycken (taket är på 14 000 årskort och resterande 627 årskort säljs under januari månad).
Anna Nordström Carlsson, Chief Commercial Officer & Marketing Director:
"Max är 14 000 årskort. Inför 2025 har 96 procent förnyat".
MJÄLLBY AIF
Sålda årskort: 909 stycken.
Emelie Lindström, B2C-ansvarig:
"I skrivande stund har vi sålt 909 stycken säsongskort, vilket är en ökning på cirka 45 procent jämfört med samma tidpunkt i fjol. Anledningen till den stora ökningen är att vi startade upp försäljningen av årskorten tidigare i år".
ÖSTERS IF
Sålda årskort: 1022 stycken, varav 570 stycken på ståplats.
Jonatan Larsson, evenemangs- och kommunikationsansvarig:
"Eftersom vi nu är i allsvenskan så är försäljningen helt annorlunda och har procentuellt ökat markant. Tidigare har vi inte haft Early bird-kampanjer vilket vi inför den här säsongen körde på innan jul, så vi har ökat kraftigt (totalt runt 150 procent) och framför allt på ståplats, om man jämför med denna tidpunkt förra året då vi hade sålt 420 säsongskort om man räknar både sitt- och ståplats".
FOTNOT: Fotbollskanalen har varit i kontakt med alla klubbar vid olika tidpunkter under måndagen. Siffrorna kan därmed ha ändrats något under dagen.