En tredjedel av alla biljetter är sålda drygt två veckor före premiären av fotbolls-EM.
Och till finalen har redan 20 000 gått åt.
- Normalt sett finns ingen förköpsförsäljning inom damfotbollen så därför är vi otroligt glada för de här siffrorna, säger organisationschef Göran Havik.
Vid förra EM, i Finland för fyra år sedan, kom 129 000 åskådare totalt och till sommarens stora evenemang har 85 000 av totalt 230 000 tillgängliga sålts.
- Inom damfotbollen är det fortfarande så att det inte är ett vinstdrivande arrangemang, säger Göran Havik.
Men med nuvarande modell, att Uefa har alla rättigheter och intäkter men även täcker förluster, är det mer populärt att ordna ett arrangemang av EM-storlek.
- Förr fick man riska och det skrämde bort arrangörer.
Kostnadsbudgeten för EM i Sverige ligger på 50 miljoner kronor, och hittills håller man sig inom ramarna.
- Vi kan få en liten prestationsbonus, kanske några 100 000 kronor, så det är inga stora belopp.
- Men det är inte pengarna som är värdet för oss, utan att det här ska betyda något för flick- och damfotbollen i framtiden.
Sverige premiärspelar mot Danmark 10 juli och 13 000 biljetter är sålda hittills.