Sedan 2021 har Liverpool använt robotgräsklippare från svenska storföretaget Husqvarna, för skötsel av grönytor på sina träningsanläggningar.
Nu fördjupas samarbetet.
Liverpool och Husqvarna har ingått ett partnerskap. Det småländska bolaget, som grundades 1689, kommer framöver att ansvara för planskötseln hos Premier League-jätten.
Det rör sig om ett mångårigt avtal.
"I det nya partnerskapet fördjupas samarbetet. Husqvarnas banbrytande teknologier och innovativa lösningar integreras i Liverpool FC:s dagliga rutiner för underhåll av planerna", skriver Liverpool i ett pressmeddelande.
"Husqvarna kommer att ha en central roll i att skapa och bibehålla optimala planförhållande för spel och träning på elitnivå".
Partnerskapet är det första i sitt slag för både Liverpool och Husqvarna.
Yvette Henshall-Bell är Europachef på Husqvarna:
- Vi är otroligt glada över partnerskapet med Liverpool FC: en globalt erkänd och prestigefylld institution som delar våra värderingar, vårt innovativa förhållningssätt och engagemang för hållbarhet. Det är en "perfect match"!
- Tillsammans skapar vi upplevelser för fans och kunder världen över. Vi ser fram emot att uppnå många stora saker tillsammans, både på och utanför planen.
Ben Latty, kommersiell chef på Liverpool:
- Som två ledande aktörer förenas vi i gemensamma värderingar och innovativa förhållningssätt. Vi har utvecklat ambitiösa kommersiella mål för att locka de bästa varumärkena som matchar med Liverpool och som hjälpa oss till vidare framgångar på fotbollsplanen.
- Husqvarnas kvalitet och banbrytande lösningar för planskötsel går inte att överträffa. Vi ser fram emot ett nära samarbete med dem för att försäkra att våra faciliteter bibehåller högsta möjliga standard.
Liverpool kommer hjälpa Husqvarna med varumärkeskännedom genom aktivitet på sociala medier, där jätten från Merseyside har 186 miljoner följare. Husqvarnas logotyp kommer även att synas på LED-skärmar under matcher på Anfield, vilka når ut till 400 miljoner tv-tittare per säsong.