Comhem svarar
Hussfelt
Stort ändå att Comhem svarar efter att ha sett mitt blogginlägg:
Hej,
Jag vill börja med att tacka för dina åsikter om Com Hem och våra avtal. Det är tråkigt att du upplever att vi inte levererar på det sätt vi borde. Våra avtal är dock mycket tydliga vad gäller uppsägningstid, detta ska du ha blivit informerad om när du tecknade ditt abonnemang och det framgår av våra avtalsvillkor. Att det finns en uppsägningstid på abonnemang som detta är vad man skulle kunna kalla en standard i branschen och ingenting som är unikt för Com Hem.
Är huset du flyttar till ett Com Hem-hus har du möjlighet att flytta med dina abonnemang till den nya adressen. Flyttar du när du fortfarande har bindningstid har du möjlighet att avsluta abonnemanget i förtid mot uppvisande av kopia på flyttanmälan samt betalning enligt vår gällande prislista.
Att bindningstider finns på till exempel tv- eller mobiltelefonabonnemang är ofta bland anant för att kunderna på så vis kan erbjudas kraftigt rabatterad hårdvara, så som en digitalbox eller en mobiltelefon.
Vi är trygga i att vi levererar mycket konkurrenskraftiga lösningar både för tv, bredband och telefoni. Vi kan leverera riktigt snabba bredbandshastigheter till en stor mängd svenska hushåll och har ett mycket brett tv-utbud, bland annat med störst antal HD-kanaler på den svenska marknaden. Vi är också trygga i att vi har avtalsvillkor som ligger i linje med branschstandard. Jämför oss gärna med våra konkurrenter!
Hälsningar,
Ola Eriksson
Information/ansvarig sociala medier
*****
Snyggt av Ola hos Comhem.
Nu är det bara att hoppas på att Comhem stryker sina ‘påkomna’ ‘nu ska vi se om vi kan tjäna en liten slant till-avgifter’.
Publicerad 2011-05-03 17:04