När Sverige besegrade Sydkorea med 1-0 i VM-genrepet på Gamla Ullevi så var 6 854 personer på plats. När Peter Gerhardssons lag går in i VM och möter Chile i Rennes väntas det bli mer än dubbelt så många på läktarna.
- Fifa har meddelat oss att beräknad publiksiffra på matchen är 15 000. Ungefär tusen svenskar kommer att vara på plats, säger landslagets presschef Fredrik Madestam.
Det betyder rekord för landslaget. I EM i Holland var det också uppåt tusen svenskar på någon match, men det finns inga exakta siffror på det.
- Men i det stora har vi svårt att se att vi har haft de numerären av svenska supportrar på plats som vi pratar om till denna match och framför allt de två kommande. Vi har inte haft så mycket förfrågningar om biljetter någon gång tidigare till mästerskap utanför Sverige, säger Madestam.
När Fridolina Rolfö får höra att det har sålts många biljetter till svenska fans, fler än vanligt så blir hon glad.
- Väldigt glädjande. Kul att det finns ett så stort intresse. Jag hoppas att det kommer mycket folk till arenan och att vi får känna den här sköna känslan i vår första match i VM, säger hon.
- I EM i Holland hade vi ett svenskt stöd men jag tror att det här blir ett större mästerskap och fler supportrar på plats. Det känns skönt att det är i Frankrike och att det är relativt enkelt att ta sig hit.
Roazhon Park i Rennes har en kapacitet på 29 778.
Intresset i VM har varit stort. Enligt BBC var matchen mellan England-Skottland den mest tittade damfotbollsmatchen i Storbritannien genom tiderna. Som högst nådde man 6,1 miljoner tittare, vilket motsvarade 37,8 procent av det totala antalet tv-tittare vid tillfället.
Det kan jämföras med tittarsiffrorna under herrlandslagets match om tredje pris i Nations League under söndagseftermiddagen. Den matchen, som England vann mot Schweiz efter en nervkittlande straffläggning, lockade som högst omkring 1,2 miljoner tittare.
Sveriges möte med Chile spelas på tisdagen med avspark klockan 18 (sändningsstart 17.00) och kan ses i TV4, på C More Fotboll och streamas på cmore.se.