VM i Ryssland är några veckor bort och förutom att landslagen laddar för fullt så väntar det en kamp vid sidan av planen, om en marknad gällande fotbollsprylar.
För det är ingen tvekan om att världen tittar på VM och att varumärken kan ge avtryck.
Därför har Adidas, Nike och andra kläd- och skoföretag knutit till sig både lag och spelare för att just de ska nå framgångar och därmed sälja prylar. En del tröjor har redan gett avtryck som Nigerias där Nike rapporterade att över tre miljoner tröjor var beställda innan den släpptes till försäljning under måndagen.
Faktum är att Adidas vann VM 2014 där både lag och spelare som bar de tre ränderna gick starkare i Brasilien och möjligen är det en faktor som påverkat att den tyska skojätten under åren efter utökade avståndet till det amerikanska Nike. Hur det blir i Ryssland återstår att se, men att en del av de mindre företagen kommer försöka synas på andra sätt.
Kanske kan Danmarks landslag lyfta klassiska Hummel? Och Island spelar med italienska Errea som är ett rätt litet märke från Parma som bara har ett lag i VM. Puma då? Ja, den forna storheten har svårare att få till lag och tappade ju Italien mot just Sverige, men har några lag som kan lyckas. Tänk att Umbro som haft England, Sverige och en hel del andra länder nu bara har Peru.